Академия - Netflix

Академия - Netflix

Type: Scripted

Languages: Russian

Status: To Be Determined

Runtime: 45 minutes

Premier: 2016-02-08

Академия - RT (TV network) - Netflix

RT (formerly Russia Today) is a Russian international television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia, as well as providing Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic and Russian. RT International, based in Moscow, presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes that it says provide “a Russian viewpoint on major global events”. RT operates as a multilingual service with conventional channels in five languages: the original English-language channel was launched in 2005, the Arabic-language channel in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (since 2010), RT UK (since 2014), and other regional channels also offer some locally-based content. RT is a brand of “TV-Novosti”, an “autonomous non-profit organization”, founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on 6 April 2005. During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO “TV-Novosti” on its list of core organizations of strategic importance of Russia. RT has been frequently described as a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy. RT has also been accused of spreading disinformation by news reporters, including some former RT reporters. The United Kingdom media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached its rules on impartiality and of broadcasting “materially misleading” content. On 13 November 2017, RT America officially registered as a “foreign agent” with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act. Under the act, RT will be required to disclose financial information.

Академия - States - Netflix

Lithuania – Linas Antanas Linkevičius, Lithuania's Minister of Foreign Affairs, posted on Twitter on 9 March 2014 amid the Crimean crisis, “Russia Today propaganda machine is no less destructive than military marching in Crimea”. Ukraine – RT has been banned in Ukraine since August 2014. United States – The US Department of Justice compelled RT to file paperwork under the Foreign Agents Registration Act in the United States in September 2017. Previously, the United States Secretary of State John Kerry had referred to RT as a state-sponsored “propaganda bullhorn” and he continued by saying, “Russia Today [sic] network has deployed to promote president Putin's fantasy about what is playing out on the ground. They almost spend full-time devoted to this effort, to propagandize, and to distort what is happening or not happening in Ukraine.” RT responded that they wanted “an official response from the U.S. Department of State substantiating Mr. Kerry's claims.” Richard Stengel from the U.S. Department of State responded. Stengel stated in his response, “RT is a distortion machine, not a news organization,” concluding that “the network and its editors should not pretend that RT is anything other than another player in Russia's global disinformation campaign against the people of Ukraine and their supporters”. However, Stengel supports RT's right to broadcast in the United States.

Академия - References - Netflix